"אין חכם כבעל ניסיון"- משפט שמתייחס במיוחד לתחום הבניה.
נהוג לחשוב על תהליך הבניה כתקופה קשה ומייגעת- זה לא חייב להיות כך.
באוסטק שמיר אנו מנסים, ולרוב מצליחים להפוך את התהליך לחוויה חיובית עבור כל בני המשפחה.

כחלק מהמאמץ שלנו לשפר את חווית הלקוח במהלך בניית בית החלומות, ליקטנו עבור לקוחות עתידיים, טיפים לבניה מלקוחות שסיימו זה מכבר לבנות את ביתם עם אוסטק שמיר.
פנינו ללקוחותינו וביקשנו מהם לחלוק עמנו את חווית הבניה, שגם לקוחות העתיד ילמדו כיצד תהליך הבניה יכול להיות יעיל ומהנה במקביל- הטיפים מוגשים כפי שנכתבו ע"י הלקוחות שלנו.
אנו בטוחים כי הטיפים יסייעו לקהל הבונים, ויהפכו את הבניה ליעילה ונכונה עבורם.

טיפים נוספים שייכתבו ע"י לקוחות, יתווספו במהלך הזמן.

מה אמרו מש' אפשטיין מאבן יהודה?
"מרגע שהחלטנו לצאת לדרך עם אוסטק שמיר, הכל זרם והפכנו לצוות.
זו היתה ההחלטה הכי טובה שעשינו.
הקבוצה בוואטסאפ עזרה.
תמיד היה קשר רציף ביננו לבין אלי, נאוה האדריכלית, ושאר הנוגעים בדבר בהתאם להתקדמות הבניה".

"ראינו 2 אולמות תצוגה במסגרת הספקים של אוסטק שמיר ואחד מחוץ למגוון הספקים שעמם עובדת החברה.
היה לנו קליק מידי עם גיל באלוני ושם ביצענו את כל הבחירות שלנו. סופר מרוצים מהבחירות. השתמשנו בשירותיה של נאוה פריאל, האדריכלית שלנו מטעם אוסטק, כמעצבת פנים.
היא היתה שותפה לכל התהליך ועזרה למקד אותנו למה שאנחנו אוהבים.
חשוב לומר שגיל מאלוני היה זמין לנו גם טלפונית וגם במייל לכל שאלה שעלתה, והיו שאלות…
לגבי הריצוף, די ידענו למה אנחנו מכוונים אז זה היה יחסית קל".

"אחד הטיפים החשובים שקיבלנו הוא להסתכל ברשת (אינסטגרם, פינטרסט וכו) ולחפש דברים שאהבנו וחשוב באותה מידה דברים שלא אהבנו. לצלם ולשמור. לפעמים להגיד מה אתה לא אוהב מקרב אותך לתוצאה שאתה כן אוהב".

"זמינות ושירות הצוות היתה ועדיין יוצאת מן הכלל. כל החוליות בשרשרת תמיד עמדו לרשותינו. דרור, אייל, אלי, שני, נאוה ושאר בעלי המקצוע שלקחו חלק ביצירה של ביתנו… כולם מצוינים ומדהימים אחר אחד".

המטבח של משפחת אפשטיין

משפחת סורוקה מיהוד-מונוסון שיתפה בטיפים שלה:

"קבוצת הווצאפ מאוד עזרה להתייעצות כללית ועל עניינים שדורשים התייחסות מיידית.
למעט מקרים בודדים (וידועים לכל) המידע עבר בצורה".

"לפני סגירת הזמנת האריחים והכלים הסניטריים היינו בכל האולמות האפשריים… כל האולמות בהמלצתם (ויה, נגב, אלוני, חזי בנק) וגם מקומות נוספים".

"כל הבחירות נעשו בקפידה יתרה ושביעות הרצון גבוהה".

"השתמשנו בעצות הסוכנים באולמות התצוגה, ובעיקר על הרצון והמחשבה של עצמנו.
ביצענו התייעצות נקודתית בלבד במעצב פנים".

"את הריצופים לחללים השונים בבית בחרנו תוך שימת דגש על המראה והגודל שלהם, שינעימו לנו את העין, וכמובן רמת המחיר".

"בכדי לבחור את גופי התאורה ערכנו שיטוט בכל חנויות התאורה בגוש דן וסובב לו, ברמות איכות ומחירים במנעד רחב,
ותוך התאמת גופים שאהבנו לגופים הבאים כדי ליצור קו אחיד".

"מבחינת זמינות ושירות חברת אוסטק שמיר הטיפול היה מדוייק וזמין באופן מקצועי.
כל בעיה או תקלה טופלה כמעט באופן מיידי או הועברה לגורם אחר בחברה שייתן את הדעת על דרך פיתרון.
חשוב מאוד גם הליווי והטיפול לאחר תום הבניה. אמנם אנחנו עוד בשלב ראשוני של זה, אבל זה מרגיע לדעת שיש תמיד עם מי לדבר ויש מענה מיידי לדברים".

"אנשים שבאים לבנות אצלכם, לא תמיד מכירים או מעורים בהליכים ושמות ותהליכי בניה.
עם זאת שהחוזה שלכם מאוד מפורט, עדיין יש נקודות שלא ברורות לקהל הלא מקצועי.
לעתים, מתגלים דברים במהלך הבניה שמפתיעים, ואז כבר מתקנים תוך כדי עבודה, אבל זה גורם חוסר נעימות להיות מופתע ממשהו שלכם נראה הגיוני וטבעי לחלוטין!
כדאי לפרט יותר את החוזה.  בעיקר –  דברים שהוא לא כולל, כדי שהבונים ידעו בפני מה הם עומדים.
למשל –
פיתוח חצר (לא היה ברור שמילוי ויישור האדמה זה לא כלול וצריך לשלם בנפרד על זה)
חשמל ותאורה (לא היה ברור שמה שכלול זה רק הכנת הנקודות, ולא את ההרכבה של המפסקים/גופים שאחר כך נקנו על ידינו)
יש מצב שהיו עוד דברים מסוג זה שאיני זוכר, אבל אני חושב שהנקודה ברורה".

משפחת סורוקה במעמד מסירת הבית

משפחת טרוקמן מחולון הציעה טיפים מאוד מעניינים:

1. אם יש לכם אדרכל/ית ו/או מעצב/ת פנים, רצוי להתייעץ עם מנהל העבודה שיש לו ניסיון רב בליווי בתים בבניה ולהשתמש בניסיונו.
2. לא חייבים לקחת בעלי מקצוע שהומלצו ע"י החברה, אבל לאותם בעלי מקצוע יש את הניסיון הרב ביותר בסוג זה של בניה ועבודה
עם בעלי מקצוע נוספים בפרויקט ויש סנכרון ביניהם בהובלת מנהל העבודה, וכתוצאה מכך אין עיכובים.
3. רצוי שאתם או נציגכם יבקר באתר הבניה לעיתים קרובות כדי למנוע טעויות בבניה ועדיין כאשר עובדים עם אוסטק-שמיר אפשר לישון בשקט.

שביל הכניסה לבית של משפחת טרוקמן